Structuur & Verbindingskracht

In de zoektocht naar vooruitgang scheppen we orde en kijken we naar de kracht van wat verbindt – om dat vervolgens beter te verankeren en helderder naar buiten te brengen. We werken aan de opbouw van organisaties vanuit waarden die resoneren. Faciliteren innovatie. Helpen merken creëren die omarmd worden. En we sturen op een narratief dat herkenbaar en motiverend is.

Onze bestsellers:

Een helder strategisch fundament: werken vanuit purpose

Hoe zorg je dat je dat je als organisatie doelgericht acteert, maar ook wendbaar blijft? Een stevig fundament geeft betekenis en sturing, zeker in tijden van verandering.

Succesvolle bedrijven opereren vanuit een motiverende ‘why’: een bestaansrecht dat op meerdere niveaus resoneert, energie en richting geeft. Ongeacht de fase van het bedrijf, maakt purpose het verschil in groei van organisaties.

De purpose kan wat holistisch of abstract zijn. Daarnaast formuleren we een heldere visie, een actiegerichte missie en een waardenpatroon dat als een soort corporate code kan fungeren.

Met verschillende betrokkenen onderzoeken we de kern van wat verbindt, aantrekt en in beweging zet. We kijken naar verleden en heden om een toekomstgericht fundament te formuleren dat als kompas fungeert, ook als het even anders loopt. En we helpen bij de doorvertaling naar verschillende disciplines om zo aan te zetten tot brede betrokkenheid en eigenaarschap.

Beter werken in een samenwerkcultuur waar je energie van krijgt

Hoe je samenwerkt heeft direct effect op medewerkerswelzijn, teameffectiviteit en het succes van de organisatie als geheel.

In een snel veranderende wereld worstelen traditionele top-down organisaties om personeel aan zich te binden. Zeker als kantoor niet meer per se de verbindende factor is, is het zoeken naar nieuwe werkwijzen, waarin eigen en gezamenlijk belang zich tot elkaar moeten verhouden. Succesvol opereren in een hybride wereld met meer vrijheid én meer verantwoordelijkheid vraagt gezamenlijke heroriëntatie.

Wij helpen organisaties zichzelf opnieuw uit te vinden, met een waardensysteem dat verbindt en richting geeft, zelfs op afstand. Met alle betrokkenen: leidinggevenden, medewerkers en partners, zoeken we naar wat nodig is om te komen tot een samenhangend systeem van regels en rituelen, waarin het geheel groter is dan de som der delen en iedereen gemotiveerd gericht op gezamenlijk succes.

Welk oude denken belemmert de overgang naar een nieuwe fase? En wat zijn de ankers die cruciaal zijn richting de toekomst? Wij kijken naar shifts in de manier waarop mensen elkaar ontmoeten en samenwerken. Naar veranderingen in informatiedeling en besluitvormingstrajecten. Naar ontwikkeling van capaciteiten en de distributie van middelen.

Sterke merken: de basis van duurzame relaties met klanten en stakeholders

Een merk is veel meer dan een naam en een logo. Het is een identiteit die richting geeft aan de mensen binnen en buiten de organisatie: wie ben je en waar sta je voor? Voor wie? Een sterk merk is uniek, relevant en motiverend. Het is een kompas voor profilering en resoneert met het fundament van de organisatie. Hoe je jezelf in de buitenwereld presenteert moet immers in lijn zijn met je purpose.

Wij halen binnen en buiten de organisaties de verhalen op en werken met copywriters en creatieven om merken te maken die toegankelijk en aanstekelijk zijn. We bepalen de kernpropositie en de ingrediënten die ruimte geven voor groei en werken aan een customer journey die onderscheidt en inspireert.